Merkinformatie

Geschiedenis Katia

Geschiedenis Katia

De geschiedenis van Phildar

Als breigarenspecialist sinds 1903 is PHILDAR als eerste breigarenmerk op de Franse markt verschenen. De distributie gebeurt in de eerste plaats door kleinhandelaars, groothandelaars en filiaalhouders om vandaag te beschikken over een netwerk van meer dan 200 PHILDAR-winkels in Frankrijk en België en meer dan 300 verdelers van verschillende merken om internationale aanwezigheid te genieten in een constante groei.

Phildar bekleedt nationaal de eerste plaats en wordt erkend voor zijn kwaliteit, creativiteit en de stijl van zijn producten. Phildar onderscheidt zich door zijn gediversifieerde strategie die zich tegenwoordig richt op een nieuw streven: zich ontwikkelen rond het product dat het grootgemaakt heeft: wol en breiboeken.

Phildar normen

Een merk dat BANDEN SCHEPT
Breien is een levenskunst die van generatie op generatie wordt doorgegeven. Breigaren is de band die Phildar met passie in ere houdt.

Een merk van VERTROUWEN
Beroepsethiek: altijd bekommerd om de kwaliteit van zijn producten. Het merk Phildar scoort hoog qua naamsbekendheid dankzij het vertrouwen van de talrijke klanten.

Een merk met ERVARING
Het is het merk bij uitstek op het vlak van breigarens. Een merk dat kan bogen op een enorme knowhow en dat traditie en innovatie verenigt tot grote tevredenheid van alle breisters.

Een WARM merk
Plezier, emotie… Phildar houdt de belofte in van welzijn, geluk en een groot hart… wat de uitzonderlijke trouw van zijn klanten verklaart.

Een CREATIEF merk
Dankzij de originaliteit van de collecties kan elke klant haar persoonlijkheid accentueren en haar voorkeur tentoonspreiden in haar handwerk.

De geschiedenis van het handelsmerk Scheepjeswol gaat terug tot 1855. Destijds startte de “Koninklijke DS Van Schuppen” in Veenendaal met de productie van industriegaren en breiwol.

Paard en wagen behoorde nog tot de dagelijkse taferelen. De textielindustrie verschafte toen nog aan tienduizenden arbeiders hun dagelijks brood. Met name aan het begin van de twintigste eeuw, de jaren van de wederopbouw en eind jaren’70 nam de vraag naar breiwol gestaag toe.

Gedwongen door de moordende concurrentie uit de lage loon landen werd praktisch de gehele Nederlandse textielindustrie verplaatst naar het buitenland.

Scheepjeswol is het enige Nederlandse merk met internationale allure dat tot op de dag van vandaag fier overeind is gebleven!

Botter IJsselmuiden is al heel lang een begrip onder sokkenbreiers. De historie gaat terug naar de jaren 20, toen vader Botter begon met zijn eigen kruidenierswinkel. Door de toenemende drukte kwamen later ook zijn zonen in het bedrijf werken en al snel werd het een echt familiebedrijf. De vraag naar kwaliteitsgaren bleef groeien en de zonen besloten de beste kwaliteit sokkengaren zelf te produceren. Daarmee was het succes van Botter IJsselmuiden geboren.

Waarom Botter IJsselmuiden?

De kracht van Botter IJsselmuiden is de kwaliteit: warm, stevig, slijtvast en dat alles voor de juiste prijs. Goed om te weten is dat de wol op een diervriendelijke manier wordt gewonnen. Botter IJsselmuiden staat voor duurzame producten die lang mee gaan en recyclebaar zijn. Deze eigenschappen hebben het merk doen uitgroeien tot het grootste en bekendste sokkenwolmerk van Nederland.